Γίνεται γνωστό ότι μετά από σχετικές αποφάσεις της Γενικής Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας που έχουν δημοσιευτεί στο διαδίκτυο σχετικά με κήρυξη πληγεισών περιοχών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας μετά από την εκδήλωση των πυρκαγιών που έπληξαν την χώρα μας φέτος κατά τον μήνα Ιούλιο και Αύγουστο, οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών που καταστράφηκαν ή αχρηστεύτηκαν στις περιοχές αυτές μπορούν να υποβάλλουν αίτηση διαγραφής τους από τα σχετικά βιβλία εγγραφής μικρών σκαφών. Η διαδικασία είναι απλουστευμένη καθώς οι ιδιοκτήτες δεν υποχρεούνται να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για την διαγραφή από τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα αριθμ. 23 ( Β’ 231/2000 ) και χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε τέλους.
Η αίτηση για διαγραφή μικρών σκαφών μετά από καταστροφή τους στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της χώρας και μνημονεύει τον λόγο για τον οποίο ζητείται η οριστική διαγραφή του σκάφους. Με την αίτηση συνυποβάλλεται μόνο βεβαίωση του οικείου Δήμου, από την οποία να προκύπτει η μόνιμη κατοικία του αιτούντος σε περιοχή που επλήγη από τις πυρκαγιές ή να πιστοποιείται ότι στην περιοχή αυτή ο αιτών αποδεδειγμένα ασκεί μόνιμη ή πρόσκαιρη εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση. Εάν δεν συντρέχει κανένας από τους δύο προαναφερόμενους λόγους, τότε υποβάλλεται βεβαίωση της ασφαλιστικής εταιρείας στην οποία είναι ασφαλισμένο το σκάφος, σχετικά με την ολοσχερή καταστροφή ή αχρήστευσή του λόγω των πυρκαγιών όπως αυτές αναφέρονται προγενέστερα στις προηγούμενες παραγράφους, μετά από διενέργεια πραγματογνωμοσύνης. Τα νομιμοποιητικά έγγραφα του μικρού σκάφους παραδίδονται μαζί με την αίτηση εφόσον υπάρχουν, διαφορετικά προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος για την απώλειά τους. Αίτηση διαγραφής μπορούν να υποβάλουν και συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και σε κάθε περίπτωση οι κληρονόμοι μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς για τα κληρονομηθέντα σκάφη. Μετά την διαγραφή του σκάφους δίνεται πιστοποιητικό διαγραφής στον αιτούντα που αναγράφει την αιτία και την ημερομηνία του γεγονότος.
Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών των οποίων τα νομιμοποιητικά έγγραφα (άδεια εκτέλεσης πλόων, πιστοποιητικό κυριότητας και άδεια χειριστή ταχυπλόου σκάφους) υπέστησαν καταστροφή ή αχρηστεύτηκαν εξαιτίας των πυρκαγιών των προηγούμενων παραγράφων, δύναται να υποβάλουν αίτηση αντικατάστασης αυτών, χωρίς την προσκόμιση των δικαιολογητικών που προβλέπονται στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αρ. 23 και στον Γενικό Κανονισμό Λιμένων αριθ. 50 και χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε τέλους.
Η αίτηση υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της χώρας και μνημονεύει τον λόγο όπως αναφέρθηκε στην προηγούμενη παράγραφο, για τον οποίο ζητείται η αντικατάσταση των νομιμοποιητικών εγγράφων. Με την αίτηση συνυποβάλλεται βεβαίωση του οικείου Δήμου, από την οποία προκύπτει η μόνιμη κατοικία του αιτούντος σε περιοχή του επλήγη από τις πυρκαγιές ή πιστοποιείται ότι στην περιοχή αυτή ο αιτών αποδεδειγμένα ασκεί μόνιμη ή πρόσκαιρη εργασιακή ή επαγγελματική απασχόληση, καθώς και υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος για την απώλειά τους. Αίτηση αντικατάστασης μπορούν να υποβάλλουν και συγγενείς πρώτου βαθμού, η συγγένεια των οποίων αποδεικνύεται με πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και σε κάθε περίπτωση, οι κληρονόμοι μετά τη δήλωση αποδοχής της κληρονομιάς για τα κληρονομηθέντα σκάφη.
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτημάτων τίθεται η 31-08-2022.
Δείτε το έγγραφο εδώ.